fredag den 21. februar 2014

Skyr med müsli og bagte æbletern

Breakfast is served <3

Jeg har været lidt væk fra skyr i en periode, det er dog kommet tilbage i mit liv for fuld hammer og bliver flittigt brugt i min morgenmad. Her er en af mine versioner.
Ingredienser:
Skyr rørt op med lidt flydende akacia honning
Hjemmelavet müsli (nødder, græskarkerner, glutenfrie havregryn, chiafrø)
Bagte æbler med sukrin gold og kanel

Fremgangsmåde:
Bland skyr med lidt flydende akacia honning - smag til

Hak nødder, græskarkerner og put dem på en varm pande sammen med havregryn, chiafrø og hvad du ellers lige har lyst til. Rist det let gyldent på panden, ryst panden nogle gange, så det ikke brænder på.

Skær et halvt æble i tern og læg dem på et stykke bagepapir
Drys sukrin gold og kanel hen over æbleternene og bag dem i ovnen på 200* i ca 10 min

Læg skiftevis skyr og müsli i din skål og brug æbletern som din topping.

Bon appetit :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar