søndag den 19. januar 2014

Overnight oats // Chiagrød

Jeg er nu flere gange stødt på billeder af overnight oats inde på Instragram, så nu havde jeg sat mig for selv at prøve det. Det er en slags grød på chiafrø og så den kold. Chiafrø er rig på sunde fedtsyrer bl.a. omega 3.

Ingredienser:
25 g chiafrø
10 g glutenfrie havregryn
100 g skyr
100 g vand
50 g hindbær
3-4 dråber sødemiddel (kan udelades)

Topping:
Blåbær
evt. kanel

Fremgangsmåde:
Dag 1:
Kom chiafrø, havregryn, skyr, vand, hindbær og evt sødemiddel i en beholder. Det kan virke som om der er meget væske ift. mængden af ingredienser, men chiafrø optager meget væske, så grøden skal nok sætte sig.
Sæt grøden i køleskabet natten over.
Dag 2:
Rør rundt i grøden
Top grøden med blåbær og evt. kanel og server :-)

Jeg er meget positivt stemt over både konsistensen og smagen. Det er uden tvivl blevet en del af morgenmaden i Casa Kvindebjerg. Det er samtidig et plus for mig, at det mætter helt enormt på en god og let måde, ingen tung fornemmelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar