lørdag den 11. januar 2014

Glutenfri pizza fra Schär

Så blev det tid at teste pizzabunde fra Schär, havde inviteret en veninde over på pizza og rødvinshygge fredag aften. Ikke mindst synes jeg, at det er relevant at finde ud af hvordan folk som ikke reagerer på gluten tager imod at spise glutenfri mad, da jeg ikke gider at lave speciel mad hverken til mig eller mine gæster.


Jeg var meget spændt på pizzabundene, de er ikke så store som alm. pizza, men en meget passende størrelse til mit behov, de mætter godt så vil mene, at en bund burde passe til en person. Det er nogle tykke pizzabunde, sådan lidt sprød deep pan pizza. De er pakket færdigbagt og skal derfor kun have 15 min i ovnen på 200*.

Jeg lavede min egen tomatsauce - se opskrift her


Jeg lavede to pizzaer, den ene med oksekød spiced med lidt af tomatsaucen, champignoner, peberfrugt og ost
Den anden pizza bestod af glutenfri skinke fra Rema1000, skiveskåret mozzarella, champignoner, peberfrugt og ruccola salat

Jeg må sige, at jeg kan virkelig ikke smage forskel på denne pizzabund og en glutenholdig pizzabund, den her pizzabund smager skønt. Dog kan jeg mærke en stor forskel på min krop, jeg bliver ikke propmæt og oppustet af at spise pizza og det ser jeg som et kæmpe plus. Min veninde som spiser gluten, havde også kun ros til overs for denne pizza. Jeg giver den mine varmeste anbefalinger. Behøver jeg at sige, vi spiste rub og stub ;) Schär produkter kan f.eks. købes i Super best.

Sådan her så min fredag aften ud ❤ Venindehygge, rødvin og pizza efterfulgt af lidt mere rødvin og lækre chokolade og mandel snacks 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar