fredag den 10. januar 2014

Banan-kanel boller

Jeg lavede lige disse lækre boller i morges, kom til at spise to da smagen kom fuldstændig bag på mig og jeg måtte bare tænder tænderne i endnu en ;)
De er både lette og billige at lave og smager så skønt :-) Ud af denne opskrift bliver der seks boller.
Ingredienser:
2 mellemstor banan
2 æg
100 g mel (jeg brugte Brot-Mix Junkel fra Schär)
40 g glutenfri havregryn
2 tsk bagepulver
8 g kanel (evt. mere hvis du eeeelsker kanel ;))
1½ dl vand
35 g blandet og groft hakket nødder, kerner og frø

Fremgangsmåde:
Mos bananen og hæld den i en skål sammen med de øvrige ingredienser
Rør ingredienserne godt sammen
Lav to store eller tre små boller
Sæt dem i ovnen på 200* i ca. 15 min
Server :-)

Jeg brugte denne melblanding fra Schär


Ingen kommentarer:

Send en kommentar