fredag den 29. november 2013

Chokolade med mandler

- Marabou og Ritter sport go home

Jeg har altid haft en kæmpe svaghed for chokolade, og specielt den lyse.. Uhm det er guf..
Jeg satte mig derfor for, at eksperimentere med at lave selv, indtil videre er det dog med hjælp fra mørk købe chokolade med min. 70 % kakao som jeg smelter og derefter laver mine egne varianter.
Jeg har f.eks. lavet med hakket mandler, ristet kokos og med gojibær.

Det smager bare bedre end alt den købe og bonus er at det er uden alle mulige tilsætningsstoffer :-)

Prøv dig frem og lav din egen chokolade med dine yndlingsingredienser :-)

Ingredienser:
200 g min. 70% chokolade (jeg bruger 80%)
½ spsk kokosolie
mandler, ristet kokos, gojibær, lakrids, pebermynte mv.

Fremgangsmåde:
Mandlerne hakkes groft og ristes let på en pande evt med lidt salt. Når de er klar puttes de i dine chokolade forme. (Vigtigt at formene er at silikone ellers læg folie i bundet.
Chokoladen smeltes i vandbad (en skål ovenpå en gryde med kogende vand og blandes med kokosolien. Når alle klumperne er væk, er chokolaen klar til at blive hældt over i formene. Sæt chokoladerne i fryseren i et par timer og tag dem herefter ud af formene hvis de er i store forme, tag dem ud og skær dem i mindre stykker og opbevar chokoladerne i fryseren eller på køl.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar