mandag den 27. januar 2014

Lækkert saftigt grovbrød

Friskbagt grovbrød fra Schär - det smager skønt og min krop den eeeelsker det  


Ingredienser:
3 mellemstor banan
4 æg
200 g mel (jeg brugte Brot-Mix Junkel fra Schär)
80 g glutenfri havregryn
4 tsk bagepulver
3 g kanel (evt. mere hvis du eeeelsker kanel ;))
3 dl vand
Kulør - for at mørkne brødet lidt
170 g blandet kerner, frø og groft hakket nødder (I dag brugte jeg græskarkerner, solsikkekerner, hørfrø, chiafrø, tranebær)

Fremgangsmåde:
Mos bananerne og hæld dem i en skål sammen med de øvrige ingredienser
Rør ingredienserne godt sammen med mixer
Hæld dejen i en brød form
Sæt dem i ovnen på 200* i ca. 30 min


Denne opskrift rækker til et brød og fire boller

Jeg brugte denne melblanding fra Schär

Ingen kommentarer:

Send en kommentar